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Autograph: Zürich StA, E II 336, 137 (Siegelspur) Ungedruckt
Ambrosius Blarers Abendmahlsbekenntnis hat Myconius zunächst erschreckt, weitere Nachrichten aus Stuttgart haben ihn, was Blarer betrifft, jedoch beruhigt; auch Blarer selbst dementiert die Gerüchte von seinem Frontwechsel. Myconius beschreibt, wie die Württemberger Konkordie zustande kam: Erhard Schnepf wurde von Blarer auf eine in Marburg [1529] von Luther, Oekolampad und Zwingli ausgearbeitete Einigungsformel verpflichtet. Jemand, der kürzlich mit Blarer und Schnepf in Stuttgart gesprochen hat, berichtete Myconius von der vagen Formulierung, die mehrere Deutungen zuläßt. Myconius betont die Sinnlosigkeit einer solchen «Scheinkonkordie», auch wenn sie sich auf Oekolampad und Zwingli beruft; gerade Zwingli befürwortete immer klare Formulierungen! Bullinger soll fest bleiben. Grüße.
S. Postquam e thermis Badensibus redii 1 , confessio mihi Blaureri de sacramento
coenae 2 oblata est. Quam ubi cum horrore perlegissem, non ita
multo postea literae sunt redditae ex Stutgardia, quae me, quod adtinet ad
Blaurerum, mihi restituerunt. Illae breviter sic habent: Ubi Blaurerus et
Schnepfius inter se chirographis confessionis firmati sunt, tum et princeps 3
ab utroque, Blaurerus adiecit: «Non autem carnaliter editur Christus.»
Schnepfius dixit: «Darin red ich üch gar nit.» Ergo mox alter in testem horum
vocat principem, qui et adnuit se memorem futurum. Hoc certe Blaurerum
apud me excusat. Sed et illud excusat: Rumor de recantatione Blaureri
iam ad omnes ut et apud nos pervenerat tam fortis, ut coactus sit eum compescere
pro suggestu 4 . Quod quia fecit, non est, quod querar. Blaurerus confessionem
prior requisivit, ut quae facta sit longo ante Marpurgi a Luthero,
Oecolampadio et Zvinglio 5 , atque id agnovit Schnepfius. Quod ideo dico:Briefe_Vol_04_0324 arpa
Qui literas ad me dedit 6 , sic se gessit, ut a Schnepfio sit apud Blaurerum
Zvinglianus adpellatus. Hic 7 protinus ad hunc meum igitur, ut cautius agat.
tum meus: «Wie? Bin ich zwinglisch, so bin ich luterisch; bin ich blaurersch,
so bin ich schnepfisch, es sy dann üwer confession nüt.» Haec, mi
Bullingere, nolui nescires, ut expendas, quibus agant homines illusionibus.
Confessio enim talis est, ut nihilominus pars utraque suam opinionem tueatur.
Id quod facile patet ex his, quae acta sunt. Si igitur Oecolampadius et
Zvinglius hanc eandem confessionem fecerunt, quam anno superiore ad te
perscripsi 8 , quid aliud putas in animo fuisse, nisi ut simulata concordia digrederentur?
Interim enim Lutherus suam opinionem retinuit et nostri illi
suam. Verum inquiunt: Aliquid est concedendum pertinacibus, ne Christus
totus amittatur. Si sic agendum est cum veritate, non video, quid differat in
ratione tradendi a pessimis mendaciis. Dicere possem igitur, ut olim hic de
eodem negocio Zvinglius sanctae memoriae: «Wiß oder schwarz oder gar
nüt 9 .»
Reliquum est, ut pro gratia tibi data rempublicam Christi diligenter cures nec te sinas abduci a palponibus. Videor enim videre, quid apud vos a tentent. Deus constantiam largiatur et docendi robur ad sanctificationem nominis dei 10 semper.
Vale cum tuis et Utingero et Pellicano et Leone 11 . Huic scribam propediem. Nunc enim non tantum est ocii.
Basileae, 17. septembris anno 34.
Os. Myco. tuus.
[Adresse auf der Rückseite:] Domino Heinricho Bullingero, praeconi verbi dominici apud Tigurinos primo, fratri in domino charissimo suo.